Mvh. Susanne
Susanne:Men i Danmark ( som jo lige er blevet udnævnt til verdens næstfredeligste land!) har I måske fundet løsningen på alle de problemer alle vi andre stakkels mennesker kan komme ud for? Er dét grunden, bedes I venligst publicere jeres "løsningsmodel-liste"...
hallie:Nej, løsningen får du ikke - den må du skam selv komme hjem og hente Når det er de samme mennesker (den hårde kerne ), der debatterer det meste af tiden, så løber vi jo nok af og til ind i agurketider
Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)
Susanne:Kan vi tillade os at bede hende tage noget mere flatterende tøj på? Eller skal vi give afkald på vores hyggeture?
Den gamle dreng: :? :lol: Er det også "cucumber time" i Californien...?
hallie:Puha hvor er vi forskellige, Susanne :?Jeg ville aldrig bekymre mig et sekund om bord og betjening, hvis jeg havde muligheden for at hygge mig med 4 kolleger... Så er det s'gu da revnende ligegyldig hvor man sidder og hvordan tjeneren opfører sig :?Hvis i nu ville fortælle hende, at hendes outfit ikke var så flatterende for hendes skyld, kunne jeg til nød følge dig - men det er s'gu for jeres egen skyld.... Sorry - der står jeg helt af. Det er bare for overfladisk og egoistisk :?mvhhallie
Susanne:Jamen, så må jeg vel hellere prøve at sætte lidt gang i systemet Jeg har et "etikette-spørgsmål": Vi er 3 kvindelige kolleger, som ofte går ud og shopper lidt i frokostpausen, eller tage en drink efter arbejdstid.Nu har vi så¨fået en 4. kollega som meget gerne vil med, og hun er såmænd også sød nok. Men hun vejer ca. 135 kg, hvad der for så vidt ikke generer OS. Desværre elsker hun at gå i, hvad vi i Danmark vel ville kalde "cityshorts" ( men på hende nærmest ligner et par Speedo-badebukser!) og en meget stram T-s shirt, hvorfor fedtet vælter frem på lårene og armene! Det skal lige nævnes at hun ikke har klientkontakt, så firmaets dresscode for os andre 3, gælder ikke hende. Hun må naturligvis gå klædt som hun vil, men problemet er, at når vi er sammen med hende bliver vi dårligere betjent i forretninger, og vi får et bord i et afsides hjørne på restauranter, hvilket aldrig sker når hun ikke er med.Jeg er udmærket klar over, at det er ekspedienternes og tjenernes fejl at de er så snobbede, men det ændrer jo ikke ved situationen! Vores før så hyggelige "udflugter", er nu blevet noget af et mareridt p.g.a hendes påklædning.NU kommer så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan vi tillade os at bede hende tage noget mere flatterende tøj på? Eller skal vi give afkald på vores hyggeture?Havde hun ikke været en så sød pige, ville problemet ikke være så stort, for så havde vi bare sagt pænt nej tak til at have hende med. Men hun er både sjov og venlig, og vi vil gerne være sammen med hende.Med fare for selv at lyde snobbede, nød vi førhen den gode betjening i forretninger og på barer og restauranter og vil gerne have den igen, så hvad gør vi ved vores nye veninde?Vi HAR prøvet at opsøge andre steder end vi ellers plejer, men resultatet er mere eller mindre det samme!
Susanne:Jamen, så er det da godt vi er forskellige Du er altså typen som fx. hellere går med en veninde til en fest, hvor hun er iklædt tøj andre nedgør og griner af i det skjulte, fremfor at prøve at hjælpe hende. For tænk hvis nogen så skulle synes du var overfladisk og egoistisk :roll:
Susanne:Muligvis fik jeg ikke min pointe igennem, for hvorfor skal man betale nøjagtigt det samme for tingene når man får en dårligere behandling?Er det så svært at forstå, at det piner os at se hvordan hun bliver behandlet, og vi andre med, bare fordi vi tilfældigvis er sammen med en overvægtig i "forkert" tøj?
Susanne:Vores nye kollega er desværre vant til at blive dårligt betjent (og tænker vist derfor ikke mere over det), men det er vi andre ikke! Så hvis det eneste der skal til for at få den samme gode service andre ( vi) normalt får er, at hun tager noget mere passende tøj på, hvorfor skulle hun så ikke gøre det? Spørgsmålet er bare hvordan vi får det sagt til hende uden at såre hende?
Susanne:Men dét at ville have samme behandling som alle andre, er åbenbart "overfladisk" og "egoistisk" i din optik!
Susanne:Hvis vi virkelig var så snobbede og egoistiske som du gerne vil have os ( mig!) til at fremstå, ville vi vel ikke en gang findes død sammen med hende, og da slet ikke gå ud sammen med hende!
Lin: Susanne:Jamen, så må jeg vel hellere prøve at sætte lidt gang i systemet Jeg har et "etikette-spørgsmål": Vi er 3 kvindelige kolleger, som ofte går ud og shopper lidt i frokostpausen, eller tage en drink efter arbejdstid.Nu har vi så¨fået en 4. kollega som meget gerne vil med, og hun er såmænd også sød nok. Men hun vejer ca. 135 kg, hvad der for så vidt ikke generer OS. Desværre elsker hun at gå i, hvad vi i Danmark vel ville kalde "cityshorts" ( men på hende nærmest ligner et par Speedo-badebukser!) og en meget stram T-s shirt, hvorfor fedtet vælter frem på lårene og armene! Det skal lige nævnes at hun ikke har klientkontakt, så firmaets dresscode for os andre 3, gælder ikke hende. Hun må naturligvis gå klædt som hun vil, men problemet er, at når vi er sammen med hende bliver vi dårligere betjent i forretninger, og vi får et bord i et afsides hjørne på restauranter, hvilket aldrig sker når hun ikke er med.Jeg er udmærket klar over, at det er ekspedienternes og tjenernes fejl at de er så snobbede, men det ændrer jo ikke ved situationen! Vores før så hyggelige "udflugter", er nu blevet noget af et mareridt p.g.a hendes påklædning.NU kommer så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan vi tillade os at bede hende tage noget mere flatterende tøj på? Eller skal vi give afkald på vores hyggeture?Havde hun ikke været en så sød pige, ville problemet ikke være så stort, for så havde vi bare sagt pænt nej tak til at have hende med. Men hun er både sjov og venlig, og vi vil gerne være sammen med hende.Med fare for selv at lyde snobbede, nød vi førhen den gode betjening i forretninger og på barer og restauranter og vil gerne have den igen, så hvad gør vi ved vores nye veninde?Vi HAR prøvet at opsøge andre steder end vi ellers plejer, men resultatet er mere eller mindre det samme!Hej SusanneJeg har ikke været inde på debatten rigtig længe, men nu er jeg strejkeramt og fik lyst til at kigge ind...Interessant problem.Jeg er enig med det meste af hvad de andre har skrevet, men jeg har også et tredie perspektiv. Det kan godt være at I snobbede som punkt et, og hun er kikset klædt på som punkt to, men hvad med det servicepersonale i møder? Nu giver jeg ikke meget for snak, der skal handling bag, og hvis du virkelig er berørt på din nye kollegeas vejne, hvad så med at gøre noget? Du giver mig ikke indtryk af at være en kvinde der lider af pæn-pige syndromet eller er urimeligt konfliktsky (så var det nok ikke lige advokat du var ) så hvad med at konfrontere cafeen ledelse med det problem den har, nemlig at der er ansat personale der forskelsbehandler folk?Jeg går ind for at man tager tyren ved hornene og går lige i flæsket på problemet. Ikke groft, vredt og provokerende, men præcist, roligt - og meget høfligt! Nu ved jeg jo ikke hvor grelt det er, men hvis I fx. altid plejer at få et bestemt godt bord og nu tydeligvis bliver sat et andet sted, så vil jeg foreslå at I beder tjeneren om at komme til tale med lederen.I skal ikke fortælle hvorfor.Til lederen kan du jo på din pæne og velopdragne facon fortælle om hvor glade I har været for at komme netop på hans/hendes cafe, men at I har bemærket at I får en dårliger behandling/en dårligere bord/ skal vente længere, efter at I er begyndt at tage en ven med. Hvad det skyldes, om stedet da har noget at udsætte på Jeres ven, og i givet fald hvad. At I naturligvis ikke havde forventet pludselig at få en dårlig betjening på et sted, som I indtil nu, havde betragtet som værende et sted med en vis klasse/standart.Jeg tør næsten vædde på, at I for evigt vil blive husket. Ingen bryder sig om at blive taget i at være uhøflig over for nogen der er høflige. Og hvis det er heigh-class steder I kommer, bryder de sig heller ikke om, at blive betragtet som et sted der ikke viser klasse og dannelse. ( tænk på pretty woman filmen. Hvem er det der falder igennem der?)Jeg har selv brugt denne strategi adskillige gange, både når jeg har skulle klage over en vare, et hotelværelse, eller i mit job er blevet overfuset af en vred forælder. Den kølige uprovokerende strategi er uovervindelig.Men kræver at du mener hvad du skriver, at du synes at det er synd for din kollega, og ikke bare at du synes at hun er pinlig.Venlig hilsen Lin