Jeg har skrevet rigtig godt sammen med en pige det seneste stykke tid, hun var desværre i et forhold, men det har ikke holdt mig fra at fortælle hende hvordan jeg føler for hende.
Jeg skrev til hende at jeg var meget forelsket i hende og hun syntes også at jeg var rigtig sød, men bare som en ven og at hun ikke havde lige så stærke følelser for mig, som jeg havde for hende.
Var selvfølgelig blevet ked af at høre det, men selvfølgelig hun havde jo allerede en kæreste osv. Så her den anden dag efter en lidt "heftig" samtale hvor vi havde snakket om at tage lidt afstand fik jeg en sms hvori der stod at jeg ikke skulle kontakte hende mere, hendes kæreste ville ikke engang snakke med hende pga. vores samtaler så jeg skulle bare lade hende være. Hvordan skal jeg lige tolke det? (som i at hun ikke må ses/snakke med mig mere, pga. hendes kæreste???)
Har snakket med nogen kammerater om det og de mener at jeg skal tage fat i hende en dag når vi har fri for skole og så snakke med hende om det, men vil ikke ødelægge mere, jeg er meget tålmodig og skriver stadig lange beskeder til hende om fx at jeg altid vil være der for hende og at jeg kun vil hende godt, men at jeg er frygtelig ked af at jeg var kommet i mellem hende og hendes kæreste.
Har også hørt at piger godt kan lide at en dreng og tålmodig og at jeg bare skal blive ved, selvfølgelig til det er latterligt, hvis hun ikke begynder at svare mig i en længere periode så hun nok ikke det værd. Det ved man aldrig.
Hvad syntes i at jeg skal gøre? Seriøse svar tak. Hun er 15, jeg er 16 og hendes kæreste er 17 tror jeg.
Hej JonesH
Der skal lidt mere end bare snak og sms til - du skal finde dig et fritidsjob, tjene penge og købe gaver til hende, så er du sikker på hun skifter.
Piger, og voksne kvinder (o - 18 = piger. 18 og fremefter = kvinder. 35 - 45 = tidlig midaldrende. 45 - 55 = midaldrende. 55 og fremefter = ældre/gamle) går efter mænd der har status og indflydelse.
Køber du hende en Iphone og samtidig betaler hendes abonnement, er hun solgt og vil elske dig.
Der er som ikke den store forskel på kvinder, og på piger. Forskel kan ligge i, om pigen tidligere har fået dyrere gaver, og derfor er blevet forvent - du skal så bare forelske dig i en pige der endnu ikke har fået gaver. Og er du lidt smart, starter du med små gaver - Du vil helt sikkert opleve, at hun vil stille stigende krav, og så kan du (fordi du har sparet og lagt til side) lige inden hun skifter til en der har tilbudt hende dyre gaver, give hende...f.eks. en Gucci taske - så er der ro på en tid.
søger flere og måske mere "relevante" svar, har ikke nemt ved piger og har aldrig haft en kæreste.
@ Jones, nu søger du svar fra piger, dog på et kvinde-site, men da du ikke har fået nogle svar endnu (fra piger/kvinder) så vil jeg lige komme med et brugbart svar, også selv om jeg er mand.
Din veninde har allerede tilkendegivet følgende:
Hun ser dig som en ven. Hun kan ikke gengælde dine romantiske følelser, og hun har frabedt sig yderligere kontakt/sms fra dig, hvilket skyldes hendes kæreste. Hun prioriterer naturligvis hendes kæreste højere, ønsker ikke problemer i hendes forhold, hvorfor hun har bedt dig om stoppe kontakten.
Ud fra din beskrivelse, så ser hun dig kun som en ven. Hvis du forsætter med at smse, så giver du hende problemer i forholdet, hvilket næppe gir dig mange + point.
Selvfølgelig kan piger/kvinder godt lide en bejler - som ikke bare gir op, men det er altid en balancegang mellem negativ og positiv opmærksomhed.
Jeg tror hellere du må trække følehornene til dig - og give hende lidt rum. Så kan det være, at hun tager kontakt til dig igen.
Der er såmænd masser af piger derude, og du er bedre tjent med at bruge din energi på dem. Du har allerede vist en vis pondus ved at skrive et indlæg herinde, hvorfor der sikkert er meget mere i dig. Brug dette gå-på-mod overfor andre piger.
@ Fremtiden, Jones er 16-17 år gammel. Er det virkelig rimeligt at give ham et så kynisk svar, angående piger/kvinder. Han skal tids nok finde sine egne ben at stå på. Lad ham dog have en ungdommelig og u-plettet tilgang til det modsatte køn. I hvertfald et par år endnu.
.
Tusind tak for svaret, vil prøve at give hende lidt rum. Grunden til jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre var at hun virkede meget trist da hun fortalte mig at hun ikke måtte ses/snakke med mig mere, har efterfølgende spurgt hende om alt var okay men uden svar.
Hun er 15 år og virker trist over, at hun "ikke må" snakke mere med JonesH!
Hendes kæreste har - måske intuitativt, eller af erfaring - en god idé om, hvad det handler om.
Er det rimeligt at bilde JonesH ind, at piger ønsker en kæreste der, udelukkende er et godt menneske!?
- smukke dybe øjne. God at tale med. God lytter. Opmærksom og anerkendende. Hjælpsom, empatisk, renlig og velduftende.
Skal JonesH hoppe direkte i fælden!?
Eller skal JonesH hellere koncentrere sig om en god skolegang, god uddannelse, mulighed for god karriere.
Skabe gode og tætte relationer til andre drenge, leve et fysisk sundt liv, skabe muligheder for et godt liv.
Har JonesH en stor fysik, et flot udseende og en stor diller - giver tingene sig selv.
Hvis ikke, er muligheden - for et forhold med rimelig chance for at holde - at, med god skolegang og god uddannelse, at skabe sig en position i samfund - i forhold til de andre hanner der ude.
Er det kynisk at gøre JonesH opmærksom, at 25% af de drenge han kender, vil ende op som "Tabermænd" - mænd som ikke har skyggen af mulighed for at tiltrække en kvinde!?
Og at 17% af de drenge JonesH kender, aldrig vil få egne børn!?
@ Fremtiden, slap nu af. Jones er forelsket i en pige, han ber så herinde om et godt råd. Han er 17 år, og du farer straks frem med hele den bevingede kønsdebat, herunder tabermænd, kvinders valg af partner i voksenlivet, etc.
Du skyder jo langt over målet. Du er minimum 30 år ældre (såvidt jeg husker) Lad dog ham stifte sine egne erfaringer, være ung med alt hvad det indebærer, og leve nogle år endnu - inden han anlægger en plus/minus tilgang til romantikken og kærligheden, herunder fordele og ulemper. Lige pt ved jeg godt, hvad der mest optager ham ved det modsatte køn, og det er altså ikke familie, børn, og en indbrigende karriere. Det skal nok komme senere.
er 16, men det er irrelevant ;)
Jeg er forvirret nu, spørger man på forums skal man give "pigen" plads og rum, men er det, det hun har brug for når hun har fået at vide at hun ikke "må" snakke/ses med mig, spørger jeg venner og familie(min søster) skal jeg blive ved med at prøve at komme i kontakt med hende, så hun ved at jeg har kæmpet for hende og det vil hun altid huske og når hun så engang ikke er sammen med sin kæreste mere så vil hun stadig kunne huske mig, skal dog ikke blive ved med at "kæmpe" for hende til det føles latterligt.
Har et udemærket udseende, er dog ikke så høj (lige så høj som pigen), så træner jeg og har tydelige triceps så det kan ses, en synlig sixpack, og håret sidder som det skal, ingen bumser osv. Men er meget usikker på piger og har usædvanlig dårlig selvtillid pga. min barndom.
@ Jones, som jeg skrev til dig, så kan kvinder/piger godt lide, at manden viser handlekraft og mod – og kæmper for hende, men der er forskel på negativ og positiv opmærksomhed. Du har sådan set allerede tilkendegivet overfor din veninde, at du er der for hende, herunder at du vil ha hende.
Hun har tilkendegivet overfor dig, at hun ikke gengælder dine følelser, at hun ser dig som en god ven – men gerne vil have, at du gir hende plads og ikke kontakter hende. Hvis du forsætter, så bliver du en kilde til problemer i hendes forhold, og det kan skubbe hende helt væk.
Du har en alder hvor hverken piger eller drenge, kan finde hoved eller hale i kærligheden, og det bliver såmænd ikke nemmere med alderen.
Naturligvis bliver hun trist over, at hun ikke må snakke med dig, men det betyder blot, at du er en god ven. Du ønsker, at det er udtryk for en romantisk interesse, og sådan læser jeg det ikke. Der er ikke nogen endelig facitliste over ”rigtigt og forkert” – men min vurdering er, at du bør respektere hendes valg, herunder give hende plads og tid. Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort, især i din alder.
Brug din energi på andre piger. Kvinder/piger kan godt lide, at man kæmper for dem, men du skal heller ikke blive for omfavnende. Det har den modsatte effekt og ødelægger kemien. (Jeg tror, at jeg bliver for avanceret i øjeblikket) Et godt råd, også fremefter, lad aldrig en kvinde/pige blive alt for sikker på dig. Det dræber tiltrækningen fremadrettet. Det gælder både nu, og senere i livet.
Du har markeret overfor hende – herunder at du er der for hende. Nu må du give hende plads og tid. Hun har også markeret, og i hendes verden er du i øjeblikket mere til besvær, end til gavn.
Kan du ha det derude.
Tak for direkte svar :)
Har dog endnu ikke fået svar på ét spørgsmål, nu er det jo sådan at det er hendes kæreste der ikke vil have jeg kontakter hende osv. Altså er det ikke hendes eget valg, jeg har set mange forhold og ved hvordan deres forhold allerede ender, med at han ikke vil have at hun ses med andre drenge end ham selv, jalousi er en grim ting og det skal aldrig forekomme i mine forhold.
Igen, det var jo ikke hendes valg ikke at måtte snakke med mig, men skal jeg stadig bare lade hende være så?
Det er selvfølgelig helt rigtigt som MBF udtrykker sig - i forhold til din alder, og det din biologi byder dig, at søge.
Vi er rigtig mange mennesker - også bare i Danmark. Vi skanner og samler indtryk. Danner os idéer og overbevisninger.
Livet er også et "spil" og koden for at tiltrække kvinder (18 til gammel), og piger (max 18 år) er rimelig enkel.
(en anden snak er det at, på en god måde, fastholde forholdet - Du nævner selv din observation af andres parforholdsforløb)
Piger tiltrækkes af drenge der er engageret i det der er væsentligt for drenge - Væsentligt for at de drenge senere kan blive gode mænd!
En god mand har godt fat i sig selv. Ved hvem han er - har intellekt og viden. God og alsidig humor (enhver idiot kan fyre racistiske og platte vits af sig - ironi og sarkasme er for tøsedrenge der ikke er sikre på hvad de vil) Har rummelighed og skaber sig overblik. Er modig (at gøre ting man ønsker, selv om man som udgangspunkt er usikker eller bange) Forstår at hævde sig selv/ gøre andre opmærksom når man har nået et godt resultat (eks. vis gode karakterer i skolen).....
Spørger du piger, hvordan de mener en god dreng skal være, får du svar som bedre vil passe sig at ønske for en veninde - og du kan så opnå at blive deres ven!
Tag et rigtig godt kik på de drenge der scorer - scorer den type pige du selv ønsker at kunne score (og der er ti-tusindvis indenfor samme type, i enhver stor kommune!): Hvordan bevæger de sig fysisk - deres tøj, og deres still i øvrigt - hvad taler de om - fritidsinteresser/sportsgrene (er det mon mere attraktivt med en fodboldspiller frem for en diskoskaster!) - venner og omgangskreds - hvor og hvordan fester de. osv....
Piger og kvinder kigger ALTID, som nået af det første, efter en bule, i bukserne ved skridtet! De vil selvfølgelig ikke indrømme det - fortæller hellere, at de ser efter varme øjne, empatiske evner og gode forudsætninger for kommunikation (en ven/drengeveninde)
Der er forskel på penis - i slap tilstand! Nogle har en permanent fyldig penis. Andre har en penis der først fylder når blodet render til - og kan med fordel (som bla. kendte sangere og skuespillere benytter) placere tøjet, på en måde så det viser dèt kvinderne kigger efter! :)
Det er godt nok ved at være en uges tid, siden du stillede spørgsmålet, men jeg synes lige, at du også skal have et svar fra en pige.
Nu håber jeg ikke, at det kommer til at lyde alt for hårdt det her, men hun har faktisk allerede fortalt dig, hvad hun helst vil have: At du lader hende være. At hun siger, at hun ikke "må" snakke med dig pga. hendes kæreste, gør ingen forskel. Og at hun lyder, som om hun er ked af, at hun ikke "må" se dig, gør heller ingen forskel. Hun har selv truffet valget om at følge sin kærestes ønske.
Jeg har selv været i en lignende situation for nogle år siden. Jeg havde været sammen med min kæreste nogle måneder, og en bekendt fra mit studie fortalte, at han var interesseret i mig. Derefter var min kæreste ikke så interesseret i, at jeg hang ud med studiekammeraten længere. Og det var jeg heller ikke selv. Det var simpelthen for besværligt at være ven med en, der havde lyst til at være mere end en ven, men jeg havde selvfølgelig ikke lyst til at såre hans følelser, så jeg sagde, at min kæreste ikke var så meget for, at jeg blev ved med at hænge ud med ham. Fik det til at se ud, som om det mest var for min kærestes skyld, jeg gjorde det. Jeg er ikke stolt af, at jeg ikke var helt ærlig over for min studiekammerat, men i situationen følte jeg ikke, at jeg kunne gøre andet.
Så jeg synes, du skal prøve at lade pigen være. Lad være med at kontakte hende mere. Det hjælper ikke noget at blive ved med at prøve, når hun 1) har en kæreste og 2) allerede har sagt, at hun kun ser dig som en ven. Jeg er enig i, at piger godt kan lide, hvis en dreng er tålmodig og kæmper for at få hende, men ikke når hun allerede har en kæreste. Dine søde beskeder og din insisteren kan være noget af det mest romantiske i verden - men ikke så længe hun har en kæreste.
Men hvad skal du så gøre? Glemme hende og komme videre med dit liv? Umuligt. Har selv prøvet at være ulykkeligt forelsket adskillige gange (hvor jeg desværre ikke har været så modig som dig og gå til bekendelse over for vedkommende), men lige meget hvor mange gange, man fortæller sig selv, at man skal glemme den, man er forelsket i, kan det ikke lade sig gøre. Følelser er en uregerlig størrelse, som man ikke kan gøre en skid ved. Man kan bare vente på, at de forhåbentlig går over af sig selv - eller man kan håbe.
Håbet er der altid. Og selvfølgelig er der også håb for dig. Når du nu begynder at lade hende være, vil hun måske være lettet i starten. Hun vil måske være glad for, at du har trukket dig tilbage, som hun har bedt dig om. Men måske vil en lille del af hende savne al den opmærksomhed, du gav hende. Hun vil sikkert ikke være bevidst om det, men måske har din opmærksomhed plantet et frø, som kan vokse til noget større. Men ikke hvis du bliver ved med at vande det. Hvis du trækker dig tilbage - ikke at du skal ignorere hende, bare behandle hende som du ville behandle enhver anden pige - så kan det være, hun begynder at savne alle dine søde beskeder og måske - måske vil hun begynde at ændre mening. Måske vil hun pludselig begynde at mærke, at hendes følelser for dig ikke er så venskabelige, som de har været.
Jeg ved godt, at det sikkert vil kræve lidt af en indsats at lade som ingenting, når man er dybt forelsket, men jeg tror ikke, at din nuværende strategi holder i længden. Og lige en ting til: Hvis hun på et tidspunkt spørger, om du er kommet over hende, så i kan begynde at hænge ud som venner, så sig for Guds skyld nej. Du vil bare pine dig selv ved at lade, som om du kun vil være hendes ven. Bare sig det, som det er, at du stadig har følelser for hende, men at du har accepteret hendes beslutning og vil lade hende være. Men insister på, at du ikke vil være venner med hende (selv om det sikkert vil være vanvittigt svært at sige nej til at tilbringe tid sammen med hende).
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg slet ikke er nervøs for dig. Selv om du lige nu er i helvede, fordi du er ulykkeligt forelsket, så skal du nok klare dig. At du er modig nok til at fortælle en pige om dine følelser for hende og bagefter står ved dine følelser, er virkelig stærkt gået. Det er sådan noget, der virkelig gør indtryk på piger. Jeg er sikker på, at du med tiden nok skal vinde masser af pigehjerter. Om du også vinder hende pigens hjerte, vil tiden vise. Håbet er der altid.
Kh Heureka
Tak for det lange svar.
- Mødte her den anden dag på skolen, jeg havde lige ringet op til en og gik rundt om hjørnet og samtidig trådte hun rundt om hjørnet, vi var faktisk lige ved at gå ind i hinanden, vi så bare på hinanden og havde øjenkontakt i 2-3 sek og så gik vi videre uden at sige noget ("gik videre" altså vi stod ikke stille). Samme dag mener jeg at jeg skrev til hende at jeg nok skulle lade hende være og at jeg håbede vi en dag kunne være sammen igen.
Har ikke snakket med hende siden. Så jeg accepterer bare hendes valg og så må vi jo se når hun engang opdager at hendes kæreste er den forkerte fyr for hende, om jeg stadig har følelser for hende, hvis ikke så glippede hendes chance jo, lige nu ved jeg ikke lige hvad jeg føler for hende, på en måde tror jeg stadig at jeg er forelsket i hende, men kan ikke finde ud af det? er meget forvirret åbenbart, ved ikke om jeg næste gang jeg ser hende skal sige hej? altså lige meget med hvor dårlig timingen er er vi nødt til at se på hinanden HVER tirsdag de næste 3-4 måneder.
Skal jeg bare ignorere hende eller sige hej?
En helt anden ting er, nu har jeg oplevet 3 gange at være "for langsom" altså jeg ville lære at kende vedkommende før jeg ligesom begyndte at "flirte" med vedkommende, hvad skal jeg gøre ved det? skal jeg bare springe ud i det? har været ulykkeligt forelsket 3 gange og de overlapper lidt hinanden altså jeg er først kommet videre fra person 1 da jeg fandt person 2 og så videre fra 2 til 3?