Reklame Blogs ??? På debatsiden ??

rated by 0 users
15 Svar | 2 Personer følger tråden

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 1.770
MetteS Posted: 06-01-2011 15:02

Hej Østrogen

Der måtte i sin tid ikke være reklamerindlæg i debatten .... nu er siden med debatten overskygget af reklameinlæg i BLOGS - er 9 af 10 blogs ikke bare reklamer for diverse behandlere????   Klart ØV !!!!

Kunne I som minimum ikke have debatsiden for debatter - og blogsiden for blogs?  Debatter får ingen chancer, når blog overskifter med en type, så selv en stæreblind kan læse dem, overskygger alt ?

Godt Nytår
MetteS

Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)

Top 10 Bidragsyder
Mand
Indlæg 460

MetteS,

Det er jeg helt enig i. Mange indlæg stinker langt væk af, at indlægget udelukket er oprettet med reklame for øje - ingen navne nævnt.

Men Mette, hvorfor beder du ikke Charlotte om at få oprettet en blog til dig? Med dine over 1600 debat-indlæg er du klart oestrogens rekord-holder, så du har nok en hel del at sige...

Poul Madsen

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 55

Kære Mette

Du har helt ret i forhold til, at blogs fylder det hele under debatten. Automatisk hives de nyeste indlæg op fra debat, blogs og brevkasser, da vi troede, at det ville være ligeligt fordelt, men debatforsiden viser desværre mest blogs, da det har været en stor succes med nye bloggere.

Men det er vi ved at lave om på, så man kun kan se debatindlæg på debatsiden. I skal på ingen måde drukne, og vi værdsætter jeres fede debatter rigtig meget. Så jeg beklager det.

Mht. reklame, så er det bestemt ikke reklameblogs, men personlige indlæg. Dog har bloggerne lov til at lægge links til deres hjemmeside nederst i indlæg. de mest læste blogs er dem, der skriver om personlige dilemmaer, men folk har forskellig stil.

Som Poul Madsen skriver opretter jeg gerne en blog til dig, hvis du får lyst charlotte@oestrogen.dk

Tak for dit store bidrag på debatsiden, og jeg lover at vi nok skal rette op på fejlen.

Kh. Charlotte

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 1.770

Hej Poul

Hvis jeg havde haft lyst til en blog havde jeg gjort det for flere år siden, men jeg synes at langt de fleste blogs netop IKKE er ping-pong debatter, men ofte lange enten

-  halvpinlige forsøg på at gøre ens hverdag spændende (lagngt de fleste blogs (de private anyways - er lige så spændende at læse som at se maling tørre ! 

- se mig, se mig - indlæg - enetaler

- reklame indlæg (som pt. i Østrogen), hvor man reklamnerer for mere eller mindre relevante behandlings/lykke former.

Og da jeg personligt sjældent gider at læse ovenstående - regner jeg heller ikke med at andre ville orke at læse mine "enetaler" indenfor en af de ovennævnte 3 kategorier :-))

--------

Debat med hurtige replik skifter synes jeg er sjovt, men det gik jo lidt i stå, da vi blev " bot-spammet" - og nu har Blogsne da helt stoppet det - ØV

MetteS

Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)

Top 10 Bidragsyder
Mand
Indlæg 460

Jo, men Mette, nu er det sådan, at blogs er blevet et almindeligt fænomen. Jeg har affundet mig med dem. Nogle mennesker bruger dem til blær, jeps, men for andre er det et udmærket præsentationsværktøj, incl. de folk, som ellers aldrig ville kunne komme ud med deres synspunkter. Mht. "se mig, se mig", så... Mette, hvor mange debat-indlæg og kommentarer er det nu, du har skrevet? Selvfølgelig er det, fordi du går op i det, men hvad laver du egentlig her?

Det er ikke blogs'ne, der har dræbt oestrogens Debat - debatten døde for laaang tid siden, og oestrogen bærer efter mit skøn selv en "god del" af skylden. Nu har blogs'ne mere eller mindre overtaget. Blogs er ikke det rigtige forum til debatter, nej, det er jeg enig i, men det er de blevet til, og derfor bruger jeg dem.

Misbrug af blogs i reklameøjemed er ikke smart, nej. 9 ud 10 har blogs har links, ja, det er rigtigt, men det er ok at tilføje et link som en slags reference/underskrift, så folk kan læse mere om bloggeren. Jeg har haft lyst til at klage over de, der bruger blogs til at lokke folk til kurser og lignende, men jeg har undladt, for jeg kan jo bare skride, hvis jeg ikke kan lide lugten. En af dem  forsvarede sig i øvrigt med, at det var dyrt at reklamere "rigtigt". Når jeg ser deres ansigt ud for en ny blog, springer jeg straks videre.

Og så lige det med enetaler: Hvad forskel er der på, om du skriver et indlæg i en debat, som ikke mange læser, sammenlignet med, hvis du skrev det i en blog?

Hvis du kigger dine gamle debat-indlæg igennem, så har du skrevet mange rigtigt gode indlæg - incl. irriterende - og der er guldkorn i dem, som du udmærket kunne "kompilere til nogle albums" og udgive som blogs. Det er jo ikke ord, du mangler, vel? Du kan være med til at højne den eksisterende blog-standard, og det er jeg da sten-sikker på, at du selv tror på, at du kan. Du kan jo bare starte med den med at ramme cyklister på kørebanen, så de ligger hen over køleren - den var skide skæg! Men du kan jo også vælge nogle af de mere filosofiske...

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 885

Hej Mette

Jeg er fuldstændig enig med dig mht. de forbandede blogs! I mine øjne er langt de fleste blogs en ny form for pesonlig "dagbog" eller, i værste fald, en reklame for en eller anden form for besynderlig "behandling". 

Jeg fatter simpelthen ikke hvad blogs har at gøre på en anonym debatsite - ønsker jeg at læse blogs, skal jeg nok finde dem. Og netop fordi folk kan være anonyme ( og derfor ikke altid behøver at være politisk korrekte) på en debatsite som Oestrogens, har vi mange gange førhen haft nogle meget spændende diskussioner, også om kontroversielle emner. 

Man kan jo ikke bruge en blog på samme måde til en fornuftig debat, for blogejeren kan jo bare slette de indlæg som ikke passer vedkommende - modsat på en debatsite, hvor det normalt kun er moderatoren der kan slette evt. upassende indlæg, men ellers ikke blander sig i selve debatten !

I øvrigt synes jeg Poul Madsens gentagne nævnelse af antallet af din, gennem mange år, deltagelse i debatterne på Oestrogen.dk, nærmest  insinuerer at du elsker at se dig selv på tryk og derfor bør have din egen blog. Jeg, derimod, savner "gamle dages", nogle gange heftige, men sjældent kedelige, diskussioner med bla. dig, Helena, Baronen, Ulla, og mange andre, .ja, selv med Den Gamle dreng, i stedet for at måtte nøjes med at kommentere en blogejers (som mange gange ikke engang gider svare på kommentarer ) selvoptagne udgydelser !

Men godt at høre Oestrogen vil gøre noget ved problemet.

Også Godt Nytår til dig, Mette.

Vh. Susanne

Mvh. Susanne

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 1.770

Hej Poul

Blogs har sådan set været alminlige i adskillige år - der findes masser af spændende blogs, jeg faktisk læser (hmmm .. de er sq faglige - eller i en faglig sammenhæng, I admit).

Bare fordi jeg er på 1600+ indlæg i denne debat, betyder det ikke at det er se-mig, se-mig - jeg tror såmænd jeg har startet under 5 tråde selv.  Men jeg elsker at debattere emner, elsker at høre fra andre mennesker - han/hun køn) om hvordan se ser verden omkring et specifikt emne, for det er fascinerede at 2 personer kan se helt forskelligt på samme ting.  Så jeg er her for at udviden egen horisont - men også nogen gange for at provokere, eller for at udvide andres.  Eller igen (hvis vi taler dengang der var gang i den - fx under sex/kærlighed), så faktisk bidrage med hvad jeg opfatter som hjælp til selvhjælp for nogle af de meget usikre unge, der også skrev ind.  

Iøvrigt har jeg det nok lidt ligesom jeg opfattede DGD som i gamle dage -- debatten i sig selv er mindst lige så spændende som emnerne .. og her er det så at blogs ikke "leverer varen".

Jeg mener på ingen måde at man kan sammenligne blogs og debatter - hverken de oprindelige indlæg i disse eller måde de køres på.

En blog er her cencureret, indlæg kommer ikke på med det samme - ergo er en egentlig debat / mundhygning umuliggjort, når der er timer mlm. hvert indlæg.  Det svarer lidt til at skændes med kæresten pr. snail-mail.  Ikke så nemt ....

Og igen så har langt de fleste blog inlæg jeg har læst her på Ø en meget stærk karakter af samme skure ... selvstændinge lykkelige stærke mennesker, der spreder lidt interessante emner (men disse passer helt tilfældigvis ganske godt med det reklamelink, der sjovt nok er i bunden af indlægget). 

Jeg har ikke lyst til at bruge lang tid på at skrive "dybt gennemtænkte" indlæg i en blog - og så høj-filosofere over det.  Jeg er meget mere til den hurtige ping-pong, hvor jeg føler at der er et "rigtigt" menneske bag tastaturet når jeg skriver/modtager svarene.   Og måske hænger det også sammen med det arbejde jeg iøvrigt også har nu, hvor jeg sq arbejder for mine lønkroner modsat den trummerum, jeg var lullet ind i på mit forrige job, hvor dagen jo skulle gå med noget.  (Og så VAR der sq også mange spændende emner / debattører dengang).

Nu er her tilsyneladende (stort set) kunne lykke-sælgere .... (moderne tiders sigøjnere)

Uden at tilføje yderligere ... så gir jeg Susanne ret !

Mette

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 55

Kære alle

Dette handler jo ikke om, hvad der er mest spændende blogs eller debatten. Begge former er rigtig spændende og givende på hver deres vis. Det der er sket med det nye design, det er, at debat-indlæg ikke vises på forum-forsiden mere, da det er de nyeste indlæg, der trækkes ind fra blog, brevkasser og debat, og bloggerne er de mest flittige pt.

Brevkasse-forsiden og blog-forsiden viser de nyeste indlæg fra deres område, så det skal der selvfølgelig også være på debat-siden igen. Det er som sagt ved at blive rettet af vores webafdeling, og vi beklager meget, hvis debatten har følt sig druknet. Vi holder meget af vores forum, og er altid åbne for input til forbedringer. charlotte@oestrogen.dk

Kh. Charlotte

Top 75 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 56

hvor er vi bare enige.. hvis det ikke er for dem selv er det for en side de bestyrer og det har kun den eneste funktion at hijacke folk til dem. så dem skrider jeg let og elegant over selv

Top 500 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 11

Så bliver jeg nysgerrig: Hvad er et godt blogindlæg? Hvad får jer til at gide læse et indlæg fra en blogger?

Selv tager jeg lidt af hvert. Jeg synes ikke "dagbogsformen" er så interessant. Jeg holder af at læse om et menneskes optagehed af et emne - uanset om det er fagligt eller personligt - og i dag er der ikke så langt imellem de to ting :)

Men hvad synes i andre? Hvad er en god blog? :)

Mange hilsner

Mette (helt uden link =P)

Top 500 Bidragsyder
Indlæg 7

Det har været utrolig interessant for mig at læse jeres kommentarer omkring blogs. Specielt da jeg er en af bloggerne. Det jeg mest oplever at læse i netop jeres debat er desværre en ensidighed ift. motiverne til at have bloggen. Og de synes absolut ikke pæne ;-)!

Nu er det sådan med alt, at man kan ikke generelisere eller skære over en kam - det er i hvertfald uklogt og udtykker vel oftest at man kun ser sit eget perspektiv ift. til en sag. Derfor har jeg lyst til nu at kommentere lidt på indlæggene som synes kan virke lidt ensidige og hårdt dømmende.

Jeg har valgt at skrive i bloggen, fordi jeg har meget på hjerte, som jeg meget gerne vil videregive til andre - hvis de har LYST til at læse det. En blog af denne karakter giver mig mulighed for at fortælle om mine erfaringer, min indsigt omkring mennesker, vores udvikling, livsindhold mv.
Altså generelt set livet oplevet fra MIT perspektiv! Hovedmotivet er et stort ønske om, at jeg måske kan bidrage med at sætte nolge tanker og processer i gang hos den enkelte der læser indlæggene og som måske kan være med til at give personlige bekræftelser, håb, forståelse etc.

Reklameværdien i det? Ved det ikke og er vel dybest set underordnet, når man har noget på hjerte. Jeg synes, at folk skal have lov til at fortælle, hvem de er, hvad de står for og hvor man kan kontakte dem, hvis man er tiltrukket af deres ord. Det er næppe en blog der får forretningen til at køre rundt, men personen bag.

Mine afsluttende ord i dette lille indlæg er - lad være med at dømme folk og sætte alle over en kam. Vend energien mod "dig selv" og se på dine egne "motiver". Se det positive i hensigten som udgangspunkt - og tro det bedste om andre :-).

Med kærlig hilsen
blogger Maya Fridan

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 55

Mette - Jeg synes et godt blogindlæg har noget på hjerte. En sag, et emne, en mening eller en historie. Personligt elsker jeg at læse blogs og synes også, at vi her på Oestrogen.dk har blogs af høj kvalitet af mennesker med noget på hjerte. Det er nok det vigtigste i mine øjne - at brænde for det emne, man kaster sig over. Jeg kan også godt lide blogs, der er skrevet med et glimt i øjet og som tør at give noget af sig selv. I mine øjne er det det, der adskiller blogs fra artikler osv. At man kan mærke personen bag.

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 55

Er i øvrigt helt enig med Maya Smile

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 885

Det er slet ikke et spørgsmål om blogs er gode eller dårlige - i hvert fald ikke for mig. At jeg så nærmest opfatter mange blogs som en slags reklamer, kronikker eller læserbreve, hvor en debatsite jo i stedet er et anonymt sted, hvor man åbent kan diskutere forskellige holdninger til et emne, uden at man risikerer at blive censureret af andre sålænge man holder sig indenfor debatsites rammer, er bare min personlige mening ! 

Hvad jeg opponerer over er, at blogs efterhånden dominerer debatsitet fuldstændigt ! Og det må Oestrogen.dk jo åbenbart også mene, siden Charlotte skriver at man vil gøre noget ved det.

Det vil jeg så glæde mig til !

Vh. Susanne

Mvh. Susanne

Top 75 Bidragsyder
Mand
Indlæg 58

ja ja men vi må vel også deltage i debatten selvom vi har et links med

Bliv sommerbrun med selvbruner, og få en smuk brun kulør.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste > | RSS-feed
Aller Press A/S © 2008 - www.aller.dk