Hvad sker der?

rated by 0 users
42 Svar | 0 Personer følger tråden

Top 10 Bidragsyder
Indlæg 789
ros:
Topeliten, det var et meget underligt svar at komme med. :?
Medmindre du er synsk eller har andre evner, så undre det mig at du en vildt fremmed for mig at være, mener at vide hvad jeg vejer eller ikke har vejet, hvilket uklædeligt eller klædeligt tøj jeg har gået eller går i osv. Og i øvrigt kan jeg ikke se hvad dit svar til mig har med min respons på Susannes indlæg at gøre?? :?

Nej det ved jeg godt og jeg undskylder det var et surt opstød.
Men jeg har været meget i sådan nogle fælles gruppe for folk der blev generet på gaden pga deres størrelse, enten for stor eller skelet som mig. Og jeg har aldrig oplevet en person som var med i gruppen, som ikke hellere end gerne ville have hjælp til at få tøj, der gjorde man var mere attraktiv og pæn at se på - trods ens vægtproblemer.

Og jeg ved godt der måske er få der ikke har det sådan, men langt de fleste vil gerne.

Jeg har givet Susanne respons. Det kan du også læse, hvis du læser tråden.
Top 50 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 104
[quote:755af0f72c]Jeg har et "etikette-spørgsmål":

Vi er 3 kvindelige kolleger, som ofte går ud og shopper lidt i frokostpausen, eller tage en drink efter arbejdstid.

Nu har vi så¨fået en 4. kollega som meget gerne vil med, og hun er såmænd også sød nok. Men hun vejer ca. 135 kg, hvad der for så vidt ikke generer OS.

Desværre elsker hun at gå i, hvad vi i Danmark vel ville kalde "cityshorts" ( men på hende nærmest ligner et par Speedo-badebukser!) og en meget stram T-s shirt, hvorfor fedtet vælter frem på lårene og armene!
Det skal lige nævnes at hun ikke har klientkontakt, så firmaets dresscode for os andre 3, gælder ikke hende.

Hun må naturligvis gå klædt som hun vil, men problemet er, at når vi er sammen med hende bliver vi dårligere betjent i forretninger, og vi får et bord i et afsides hjørne på restauranter, hvilket aldrig sker når hun ikke er med.

Jeg er udmærket klar over, at det er ekspedienternes og tjenernes fejl at de er så snobbede, men det ændrer jo ikke ved situationen!
Vores før så hyggelige "udflugter", er nu blevet noget af et mareridt p.g.a hendes påklædning.

NU kommer så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan vi tillade os at bede hende tage noget mere flatterende tøj på? Eller skal vi give afkald på vores hyggeture?

Havde hun ikke været en så sød pige, ville problemet ikke være så stort, for så havde vi bare sagt pænt nej tak til at have hende med. Men hun er både sjov og venlig, og vi vil gerne være sammen med hende.

Med fare for selv at lyde snobbede, nød vi førhen den gode betjening i forretninger og på barer og restauranter og vil gerne have den igen, så hvad gør vi ved vores nye veninde?
Vi HAR prøvet at opsøge andre steder end vi ellers plejer, men resultatet er mere eller mindre det samme!

Ja nu har jeg så læst de forskelliges svar på 3 sider. Jeg er enig med de fleste.
Du fortálte dig, blottede dig og viste, at du til trods for dine meget medmenneskelige, medfølende og vi-skal-alle-være-her indslag i mange tidligere debatter, rummer en mindre flatterende side. Og sikke en skræk og ve i den hollywoodske verden, hvor alt skal være perfekt. Sorry for det sarksastiske og lige ud af posen svar. Du bruger 3 sider på herefter at forsvare dit ego med næb og klør og forsøger tilmed at give alle andre læsere skylden for ikke at læse dine ord korrekt. [quote:755af0f72c]Vores før så hyggelige "udflugter", er nu blevet noget af et mareridt p.g.a hendes påklædning.[quote:755af0f72c]Med fare for selv at lyde snobbede, nød vi førhen den gode betjening i forretninger og på barer og restauranter og vil gerne have den igen, så hvad gør vi ved vores nye veninde?

Her kommer så 64.000 kr. svaret. INGEN er perfekte. Hverken din overvægtige kollega dig eller mig eller for den sags skyld nogen af de andre debbatører. Du kender ikke folk her IRL, kommer sansynligvis aldrig til det. Her er nok det tryggeste sted at turde indrømme sine mindre skønne sider og quess what - de er nødt til at være der, før "siden" kan blive smuk. Du kan ikke udvikle medfølelse uden at have været skånselsløs eller udvikle generøsitet uden at ha været nærig. Så hvorfor ikke blot tage imod alle disse skønne og sande ord, der kan åbne dine øjne for en side i dig selv, som du kan udvikle eller måske blot finde tilbage til - hva ved jeg.

Hva det helt præcis handler om må du alene finde frem til. Om det handler og sex & city syndromet, glansbilledeidealismen eller om det dybest set er dig, der er generet af dellerne der sidder ud af buksebenet, kan ingen vide. Eet er sikkert, måden du kæmper for dit ego på (et ego, der ikke fortæller hvem DU er, men blot er et nødvendigt onde i denne verden), er for mig en meget tydelig indikation på at der er ramt et ømt punkt. Måske du ikke ved det endnu, har erkendt det for sig selv. :!: 8)

"With our thoughts we make the world". Buddha

Top 50 Bidragsyder
Indlæg 134
Lin:

Og jeg kan garantere dig for, at jeg under ingen omstændigheder begynder at snakke med det specielt klædte barns forældre om tøjet. Jeg taler med det mobbene barn, og hvis det ikke hjælper, med et mobbene barns forældre. Vi skal jo gerne nå derhen at barnet bliver opdraget til tolerance, også i forhold til andres udseende.

Præcis! I skulle jo nødig være med til at udklække - eksempelvis TJENERE - som tror at de skal sætte dagsordenen for hvordan restaurationens gæster skal klæde sig.

Fin historie iøvrigt.

Iøvrig bider jeg mærke i, at du, Susanne, skriver:
[quote:5a96503b9d]Vores før så hyggelige "udflugter", er nu blevet noget af et mareridt p.g.a hendes påklædning.
Og nej, Susanne, jeres udflugter er ikke blevet et mareridt på grund af venindens påklædning, men på grund af manglende format, som Lin skriver, hos det personale som får penge for at betjene jer!
Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 885
[quote user="Eleana"][quote:dfc453eee7]

Ja nu har jeg så læst de forskelliges svar på 3 sider. Jeg er enig med de fleste.
Du fortálte dig, blottede dig og viste, at du til trods for dine meget medmenneskelige, medfølende og vi-skal-alle-være-her indslag i mange tidligere debatter, rummer en mindre flatterende side. Og sikke en skræk og ve i den hollywoodske verden, hvor alt skal være perfekt. Sorry for det sarksastiske og lige ud af posen svar. Du bruger 3 sider på herefter at forsvare dit ego med næb og klør og forsøger tilmed at give alle andre læsere skylden for ikke at læse dine ord korrekt.

"Fortalte mig" - "blottede mig" - "viste en mindre flatterende side" :?

Tak for kaffe :shock:

Jeg beskrev et problem og gav MIN mening om årsagen til problemet, da det eneste der er ændret er, at vi har en fjerde veninde med!

Det er så nu blevet til en dybere analyse af MIN karakter - ikke af selve problemet! For problemet findes sikkert kun i MIT hoved og i MIT ønske om at være perfekt :roll:

Nok bor jeg i L.A., men I må s'gu have set for mange Hollywoodfilm, hvis I tror alle hér render rundt og ligner filmstjerner til dagligt Smile

Og ikke én af jer har nogensinde vendt jer om efter en overvægtig kvinde i for stramme shorts og for lille t-shirt og hvisket noget negativt om hende til jeres veninde.
For slet ikke at snakke om (bevidst eller ubevidst), at have givet en nobel klædt kunde en lidt bedre service end hende i det Susanne Bjerrehus kalder "Ishøj-looket"!

Næh, her i debatten er heldigvis samlet alle de politisk korrekte mennesker, som ALDRIG kunne lade noget så simpelt som andres menneskers udseende og påklædning influere på deres 1. hånds indtryk af disse :roll:
Ingen af jer passer altså på ordene i MC Einers rap " Det er jul - det er cool" om damerne i Magasin. Men de MÅ jo åbenbart findes, siden han rapper om dem Smile

Men, mærkeligt nok, er jeg selv fuldstændig ligeglad med folks evt. overvægt ( ellers boede jeg s'gu ikke i USA Smile ), hvilket jeg også har skrevet op til flere gange!

At jeg så personligt ikke finder vores venindes valg af påklædning særlig heldig, kommer vel ikke sagen ved? For det er ikke MIG der placerer os ved køkken- eller toiletdøren på restauranter, eller dårligt gider ekspedere os i de forretninger vi blev vel modtaget i før!

Og JA, det er de "tjenende ånder" som er galt afmarcheret - det skrev jeg faktisk allerede i mit 1. indlæg, men kunne problemet afhjælpes blot ved at vores veninde valgte noget andet tøj, slap vi for at diskutere med ejere og værter.
Det BURDE ikke være nødvendigt for hende, men vi gider altså ikke, modsat åbenbart flere af jer, at gøre vores shopping eller restaurantbesøg til i et korstog for demokratiet hver gang vi vil ud i frokostpausen :!:

[quote:dfc453eee7]Her kommer så 64.000 kr. svaret. INGEN er perfekte. Hverken din overvægtige kollega dig eller mig eller for den sags skyld nogen af de andre debbatører. Du kender ikke folk her IRL, kommer sansynligvis aldrig til det. Her er nok det tryggeste sted at turde indrømme sine mindre skønne sider og quess what - de er nødt til at være der, før "siden" kan blive smuk. Du kan ikke udvikle medfølelse uden at have været skånselsløs eller udvikle generøsitet uden at ha været nærig. Så hvorfor ikke blot tage imod alle disse skønne og sande ord, der kan åbne dine øjne for en side i dig selv, som du kan udvikle eller måske blot finde tilbage til - hva ved jeg.

Hva det helt præcis handler om må du alene finde frem til. Om det handler og sex & city syndromet, glansbilledeidealismen eller om det dybest set er dig, der er generet af dellerne der sidder ud af buksebenet, kan ingen vide. Eet er sikkert, måden du kæmper for dit ego på (et ego, der ikke fortæller hvem DU er, men blot er et nødvendigt onde i denne verden), er for mig en meget tydelig indikation på at der er ramt et ømt punkt. Måske du ikke ved det endnu, har erkendt det for sig selv. :!: 8)

Tak for dit kursus i psykologi 101.

Det er lykkedes dig at gøre et problem om ulige behandling af menneske til et spørgsmål om MIT ego, bravo Smile

Jeg kan så forstå, at at alt det jeg læser om fx. tørklædedebatten og anderledes behandling af indvandrere i DK, kun er udslag af store egoers manglende indsigt i sig selv Smile

Jamen, så er tingene jo nemt løst :wink:

Mvh. Susanne

Top 10 Bidragsyder
Indlæg 789
Susanne:

Tak for dit kursus i psykologi 101.

Det er lykkedes dig at gøre et problem om ulige behandling af menneske til et spørgsmål om MIT ego, bravo Smile

Jeg kan så forstå, at at alt det jeg læser om fx. tørklædedebatten og anderledes behandling af indvandrere i DK, kun er udslag af store egoers manglende indsigt i sig selv Smile

Jamen, så er tingene jo nemt løst :wink:

Susanne, vi er jo meget forskellige mennesker og ligegyldig hvor meget de andre debattøre skriver at de ikke kan blive flove over deres venners påklædning, tror jeg alle har været i den situation hvor man alligevel har kigget en extra gang og tænkt: kunne han/hun ikke bare have taget en anden bluse på? Et par andre sko? ect.

Personligt ville jeg ikke gide personer, som den der skriver at hun aldrig vil rådgive andre medmindre de spurgte. Jeg kan ikke lide den der måde med: jeg hjælper ikke andre hvis de ikke spørger om det.
I min verden er det utrolig egoistisk og jeg ville da blive ked af at omgås folk der på ingen måde gider at hjælpe mig, men kun har føling med sig selv.

Men nu har du fået en indsigt i hvor forskelligt folk tænker og om de vil hjælpe eller ej. Jeg synes jo klart du skal hjælpe hende, om hun så tager imod hjælpen, det er noget helt andet, men så har du gjort noget, frem for at være egoistisk.
Top 10 Bidragsyder
Mand
Indlæg 569
Susanne, nu skal det jo retfærdigvis siges, at du startede tråden i den ånd, at der var brug for lidt røre i andedammen her i debattens agurketid...
:lol:

Jeg synes måske nok, noget af det væsenligste, du har sagt her, er den med, om man som pædagog udelukkende skal gribe fat i "dem, der mobber" og sige, de ikke må - eller man også skal snakke med dem, som blivet drillet eller mulet, om hvad de evt. kan gøre for at enten at undgå det eller blive immune over for det.

Jeg tror, det er meget i tidens ånd kun at gøre det det første - og spurgte også mine børn, dengang de gik i skole, om de tilbagevendende "anti-mobbekampagner" udelukkende gik på, at det? Og det bekræftede de faktisk!

Tror faktisk som nævnt, at mænd er lidt hurtigere til give hinande et vink med en vognstang, hvis en kollega opfører sig "uden fornemmelse for sine handlingers indvirkning" ... og det er vel også lidt det, denne tråd kredser om?

Sådan skal det vel også være - fordi vi er jo ikke helt så grusomme som jer :oops: Når vi jorder hinanden, mener vi - og ved også som regel, at den anden mener: "Det der er ikke godt nok! Kom igen, når du kan gøre det bedre.."

Men piger, når de siger negativt om hinanden, mener - og opfatter, at hinanden mener: "du er dømt ude for ever" :?

Så det slår meget hårdere, når en pige siger noget negativt. (Det gør det jo også på os :oopsSmile Men pudsigt, det er sådan, men det er det vist.

mvh
DGD
Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 885
Tak til topelite og DGD ( jeg troede aldrig den dag ville komme, DGD :) ) for at have været åben overfor mine indlæg!

Når jeg skriver indlæg hér, forventer jeg bestemt ikke at alle skal være enige med mig - det er jeg absolut heller ikke altid med andres :) - men jeg håber i det mindste på, at mine indlæg bliver læst i den ånd jeg har skrevet dem, og at jeg ikke bliver skudt underlige, skjulte motiver i skoene :wink:

Mvh. Susanne

Top 500 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 9

Ved ik om du er medlem af Woman.dk også men der er hvert fald mere "gang i den". Der kommer gerne et par indlæg hver dag og der er aldersforskellen også rimelig stor så der kommer mange spændende emner.

Side 3 ud af 3 (38 indlæg) < Forrige 1 2 3 | RSS-feed
Aller Press A/S © 2008 - www.aller.dk