Hej allesammen.
Nu prøver jeg, at skrive herinde. Jeg mangler råd, for jeg er et stort spørgsmålstegn.Som 15-16årig fik jeg udskrevet p-piller fra lægen til acne, som hed Diane Mite. Jeg havde egentlig ikke acne, men bare lidt uren hud i panden - typisk pubertetshud. Men jeg var ked af det og følte mig ulækker, så jeg gik til lægen og sagde jeg havde hørt om de p-piller. Han fortalte mig ikke noget som helst om dem, han udskrev dem bare.
Min hud blev også rigtig rigtig flot, men tog desværre en del på af dem, så jeg besluttede mig som 21årig, at stoppe med dem - også fordi jeg egentlig ikke gider proppe mig med så mange hormoner. Efter et stykke tid begyndte jeg at slå fuldstændig ud, både på ryggen og i ansigtet, mere end jeg nogensinde har gjort før med bumser. Min ryg var så øm!! Så jeg startede på dem igen. Jeg er nu 24år, og er stoppet på dem igen for snart et år siden, jeg slog ud igen lige i starten, og kan også stadig slå ud engang imellem. Fx. slår jeg hele tiden ud på brystkassen nu, og forskellige steder i ansigtet - det er virkelig irriterende, men jeg bilder mig selv ind, at jeg bare skal give det tid. Det er bare ikke så pænt med en masse små bumse-lignende ting på brystkassen. NU kommer så mit store problem: efter jeg er stoppet nu er jeg begyndt at få uønsket hårvækst for vildt. Jeg har aldrig nogensinde døjet særlig meget med behåring, men det er bare kommet for sindssygt nu. Har fået masse af små dun (lidt mørke) i ansigtet, og det ser frygteligt ud. Og idag da jeg var i bad lagde jeg mærke til, at jeg havde fået sygt mange hår på maven også - mørke, ret mørke. Og på mine bryster er der også kommet hår. Det lyder ret klamt, altså det er bare dun, men de er blevet så mørke, så man kan bare se det helt ekstremt. Jeg er simpelthen så ked af det, har aldrig oplevet noget lignende, og man kan ikke rigtig barbere sig på sine bryster og i ansigtet, det vil kun gøre det værre. Så jeg har overvejet om jeg skal starte på Diane Mite igen, og se om det virker? Googlede pillerne og der stod de var til uønsket hårvækst, men det mærkelige er jo bare at jeg havde absolut ingen problemer med det før. Jeg ved godt det kun er små dun, men det at de er mørke synes jeg bare er så ulækkert og kan slet ikke have det. Vil aldrig have at en kæreste eller noget, skulle se mig nøgen sådan her.
Der er tilfældigvis ikke nogen der har oplevet det samme? Og skal jeg starte på P-pillerne igen i håb om det virker, også må jeg bare leve med at jeg tager på? Og hvis jeg så en dag ikke skal være på p-piller mere, så skal je bare til at igennem det samme igen med at slå ud osv. Har bare læst så mange dårlige ting om Diane Mite, både folk der oplever enorm vægtstigning, men da der er virkelig mange hormoner i, er der også ret stor risiko for blodpropper hvis man tager dem i lang tid. HVAD SKAL JEG GØRE? Hjælp mig. Jeg er så ked af det!