De danske kvinder har udviklet deres maskuline side, til sådan en grad, at de opfører sig mere som mænd end kvinder. Og en rigtig mand vil have en kvinde der opfører sig som kvinde, og ikke som en mand.
De danske mænd opfører sig som en evig flok drukne teenagere, som bliver følelsesmæssigt intimideret af en stærk og selvstændig, da det meget ofte, afspejler deres egen mangler.
Historien fortsætter
snegomtarzan: De danske kvinder har udviklet deres maskuline side, til sådan en grad, at de opfører sig mere som mænd end kvinder. Og en rigtig mand vil have en kvinde der opfører sig som kvinde, og ikke som en mand. De danske mænd opfører sig som en evig flok drukne teenagere, som bliver følelsesmæssigt intimideret af en stærk og selvstændig, da det meget ofte, afspejler deres egen mangler. Historien fortsætter
Definér venligst " Rigtige mænd og kvinder" !
Vh. Joy
Godt spørgsmål af Joy, men generalt kan jeg give ham lidt ret i hans provokerende ord....noget er ved at gå galt her i landet hvis man kigger sig omkring for der er ikke mange feminine kvinder eller maskuline mænd tilbage....alt er næsten ens ! Hvorfor nu det ?
dametøj online, tilbehør
Jeg er til dels enig - men jeg synes, det er farligt at generalisere. Vi er jo alle forskellige. Jeg tror, det handler om at finde sit eget ansvar - i stedet for at placere det hos andre.
Ja, mange kvinder er blevet stærkere, mere selvstændige og for nogles vedkommende også dominerende.
Men er det kun deres skyld? Der er jo også nogle mænd, der har ladet dem ændre sig - og ladet sig dominere. Det må vi mænd selv tage ansvar for.
Jeg synes selv, det er udfordrende - og jeg kan da godt fantasere om de dage, hvor der var respekt for FAR. Men det må egentlig også have været kedeligt at være mand dengang. For hvis man hele tiden har ret - ja, så flyder det hele jo lidt ud, ikk´? Det ville det i hvert fald gøre for mig.
Der kommer en meget detaljeret difination af hvad en rigtig Mand og Kvinde er senere.
Lige-nu står den på Lækker eksotisk vokret, grønsager,flødeost, kokosmælk med ris til og en fræk `Chiraz` Salute herfra
Lækkert og håber det var en "rigtig" kvinde som stod for tilberedningen.....hahahahaha ?
Da jeg kom hjem fra USA og var i byen for første gang , står jeg alene oppe i baren og ser ned på 6 forskellige selskaber hvoraf alle var kvinder. Ikke en eneste mand. Jeg tænkte, hvad fanden sker der lige her i Danmark. Hvor er manden???? Hmmm Fandt hurtigt ud af at det hele sejler i Danmark imellem kønne. For mig er en rigtig kvinde ; varm, kærlig, følsom og har mod til at vise det. Feminin, sensuel med stil. Og ikke som de fleste danske kvinder der render rundt i latter lige gummi sandaler, overforstørret, udvidet hø-sække som man i Danmark kalder mode, men som mere er et udtryk at vi er overvægtige og har fundet en genial måde at skjule vores deller på. Og samtidig ikke behøver at træne da vores tøj nu ikke afslører noget overhoved. I render rundt uden make-up på og jers hår ligner en afbrændt hø-stak som ikke en gang vil blive vist i Jake-ash Ja, vi kender alle til jeres udvikling......Flot flot. I har nu overbevist at i kan klarer jer selv. Men der er nok en grund til at der er 650.000 single kvinder i Danmark og 442.000 single mænd. I kære kvinder skal finde en til til de kvaliteter som i besidder og bruge dem i jeres karriere, i stedet for at opfører jer som mænd. Jeg ved det er en psykologisk udfordring for jer kvinder der besidder chef poster, og kunne evne skiftet til at komme hjem til manden og være den bløde og feminine kvinde. Især hvis manden som mange mænd er i Danmark, den største svag pisser der ikke har nosser nok til at kunne give stærkt modspil til kvinden. En rigtig mand ,er for mig en mand som acceptere sin feminine side som mand, der hermed vil gøre ham til en bedre mand. En rigtig mand er en gentle mand som holder døren for kvinden, bærer de tunge madvarer, behandler kvinden med respekt, omsorg, giver hende blomster og beskytter hende. Og evner at kunne sætte hende på plads når som helst. Det hele er ude af balance i Danmark, og jeg brækker mig af, når jeg hører en mand sige; "Det skal jeg spørge chefen om" hvorvidt han må købe denne her flotte skjorte eller hvad han nu kunne tænke sig. Vær dog en mand, tag handling og bestem hvad du vil, når som helst. Det er gået for langt med alt dette kvinde frigørelse. STOP nu og tilbage til vores dyreiske instinkter. Kvinde skal bare give manden et hint, at hun er interesseret, og så skal mande jage hende. Om det så er i det virkelige liv eller på nettet gør ingen forskel. Som tidligere skrevet skal man forbyde kunstig befrugtning af kvinder. Kvinder skal lærer og forstå de kvaliteter der ligger i et seriøst forhold til en mand og at skabe en rigtig familie. Og det samme gør så bestemt også gældne for manden. Sex kan man altid få. Men den store udfordring ligger i det intime forhold og at vi evner at kunne glemme vores ego og arbejde for noget der er større end os selv. Nemlig et stærkt, åbent lidenskabligt kærligheds forhold i troskab, ærlighed og hengivenhed. De danske kvinder evner et forhold til en mand lige så godt som i kører bil, "Ad helvede til" Jeg synes egentlig det er synd det er blevet sådan i Danmark. I kvinder vil det hele, men ærlig talt, I magter det simpelt hen ikke. I er stressede, falder i søvn på sofaen. Vores kvindelig minister kan ikke engang prioritere korrekt, som er et meget godt symbol på, at de danske kvinder skal arbejde mindre. Og det eneste sex-liv i har, er jeres vibrende legetøj med 3 batterier. Sørgeligt, men sandt [:'(] Hvis nu bare 300.000 ud af de 650.000 single kvinder der er i Danmark var i forhold og boede sammen med en mand, vil disse forhold have et endnu større tilrådeheds beløb hver måned. Det vil kunne sætte yderligere gang i forbruget og stimulere vores økonomi. Såååå, ikke bare på det personlige plan vil alle vinde hvis vi kunne kæmpe mere for at forblive i et forhold såvel som at skabe et til al evighed. Salute herfra
Du lød sq ellers helt fornuftig indtil denne smøre .... gad vide om du har kigget lidt for dybt i Amaronen i aften ?
Synes det er lidt morsomt, at du er kommet fra USA til DK og nu fortælles os, at der er OS, der er de fede ... jeg så lige i går i kukkassen, hvor mange i USA; der er "mobidly obese" over årene 1980-2010 - og jeg må beklage ... vi er heldigvis langt bagefter.
Jeg er iøvrigt glad for at kunne være i et land, hvor man ikke BEHØVER at smøre alt muligt ulækkert stads i ansigtet for at skjule hvordan men egentlig ser ud ... altså makeup ! Jeg kunne ikke drømme om at kaste den slags stads på min krop ...
Sjovt ... at man SKAL skjule sin krop med makeup, men ikke må med "mode" i din verden??? Makeup har da aldrig forskønnet noget ? Udover producenternes bankkonti .....
Jeg føler mig så på ingen måde ramt at din "økonomiske forklaringer" - jeg lever skam i et forhold og har gjort det hele mit voksne liv (1½ år undtaget). Jeg er overhovedet ikke stresset, netop fordi jeg hviler i mig selv og ikke kunne drømme om at stille mig selv alle de der latterlige krav om perfekte bryster, perfekt familie, perfekt mand etc. Den eneste der falder i søvn på sofaen herhjemme er sq .. tada MANDEN, hvilket iøvrigt pisser mig af.
Jeg er ikke feminist på nogen måde, men jeg ville ikke gide den der "jagende mand", der holder døre, bærer indkøbene og kommer med blomster - og nej, det er ikke fordi jeg kan eller vil det hele selv - jeg ville bare føle mig hensat i en 1800 tals novelle. Jeg overlader med glæde bilen og haven til manden i huset ... det interesserer mig zip zero nul og nada. Vi forsøger at deles om det, men tager hver i sær det vi gerne vil lave ... og køber resten ude i byen !
Og hvis vi nu skal tilbage til det dyriske (som du kalder det), så tror jeg at du kan vinke farvel til parforhold og dine romantiske teorier ... det er vist kun i de seneste 2-300 år, at man har giftet sig af kærlighed. Man har haft arrangerede ægteskaber med praktisk indhold i den største del af verden, inkl. DK i hundredevis af år - så det er udelukkende vores overflod, der gør, at vi tillader os den luksus at gifte os af kærlighed (og så gå fra hinanden). I store dele af verden har man slet ikke de traditioner .
Hvis jeg iøvrigt skulle vælge mlm. batterierne og en så frelst person som dig ... hmmm, så er det sq lige før at batterierne vinder ....
Lighten up, lover boy ... get laid, get lost eller get a life.
MetteS
PS Åhhh - skabe en rigtig familie? Hvad er det for'n een? Adv .... du mener sådan noget med 2 børn å sån? No way .....
Mændene hænger iøvrigt hjemme foran PC'en og spiller World of Warcraft, Modern Warfare eller tilsvarende ...
Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)
Provokation ...
Hvis det er den type mad, den RIGTIGE mand laver --- så melder jeg pas ..... jeg vil anytime foretække et stor beskidt rød bøf ..... med fadøl til
:o) Jeg behøver vist ikke, at kommentere dine mail Den siger alt hvad jeg nettop pointerede
En rigtig mand…er en mand - ham med en penis. En rigtig kvinde…er en kvinde - hende med bryster. For en kvinde kan en rigtig mand føles som værende - en mand der imødekommer kvindens forventning, i forhold til, at hun kan føle sig som en rigtig kvinde. - det samme gør sig gældende for manden. Det er almen logik J
En rigtig mand…er en mand - ham med en penis.
En rigtig kvinde…er en kvinde - hende med bryster.
For en kvinde kan en rigtig mand føles som værende - en mand der imødekommer kvindens forventning, i forhold til, at hun kan føle sig som en rigtig kvinde.
- det samme gør sig gældende for manden.
Det er almen logik J
Hej Fremefter.
Godt svar på hvad der er "rigtigt" og "forkert" :-)
Iøvrigt er målet med livet jo ikke at være rigtig i forhold til andres normer - men at have det sjovt mens vi er her - hvis man som jeg tror på at vi kun har dette ene liv - og hverken genopstår/genfødes eller tilsvarende, ja, så er mit ansvar at have det så godt og sjovt som muligt - uden iøvrigt at trampe rundt på andres følelser og enemærker.
Om dette så er "rigtigt" i forhold til Søster Sofies eller Martin Madøres normer, hænger jeg mig faktisk mindre i.
Jeg mener ikke at man kan dømme udfra hvad der er korrek/mode/politisk opportunt lige nu (og her mener jeg ikke nu som i et split sekund, men nu som i en 10-15 års periode).
De "bedste" mennesker jeg har kendt har været dem der var nærværende og turde være sig selv - og ikke fulgte alt muligt pjat - lige fra lilla bleer til økoloisk snot - og sang sjældent med det det politisk korrekte hylekor, der afsluttes med samstemmende "halleluja og amen". Hatten af for det !
Tak - fremefter - det er jo ren filosofi - faktisk smukt :-)
Kæreste Tarzan:
haha - du har jo nogle meget fastlåste forventninger/krav til hvad "rigtige mænd og kvinder" er for no'en - og hvordan de SKAL opføre sig.
Så hvis jeg ikke kan udstå kokosmælk og wok mad, så er jeg ikke en rigtig kvinde? Og det samme skulle så gælde at du ikke var en rigtig mand, hvis du ikke kan li rødt kød? Jeg ser, at du ikke "så" provokationen alligevel :-((
Have a nice life med en "rigtig kvinde" (hvis du kan finde en, der er helt prik som du vil ha hende - men i disse tider kan man jo købe hvadsomhelst, så mon ikke også der er een til dig?)
Nu ved jeg ikke, hvor i USA, du har resideret eller hvor længe, men så vidt jeg ved er New York en af de byer i verden, hvor der er flest singler - og, som MetteS ganske rigtigt skriver, er USA et af de lande med flest overvægtige.
Derudover bemærker du, at moden nu er "hørsække", der skjuler dellerne. Moden har mange retninger, og det feminint flagrende silhouette er blot en af disse retninger - andre er super slim jeans, pencil skirts, stramme små toppe med bar ryg. Der er mange muligheder - det afhænger nok af situationen, hvad kvinder vælger at tage på.
At du synes, at det stramtsiddende er det mest feminine er jo et udtryk for din smag - du vil gerne have, at kvinder eksponerer deres ynder. For kvinder kan det være meget belastende at være iført stramtsiddende tøj, fordi det kan sende nogle forkerte signaler om, hvad hun forventer skal ske i en given situation (fx på jobbet).
Derudover synes jeg da personligt, at det er skønt at se, at moden og kvinder tænker kreativt i forhold til at skulle tiltrække det andet køn - man behøver ikke mase sine bryster i en push-up bra og tage gammeldags, ubehagelige strømper på og høje hæle, der ødelægger både ryg og fødder, for at tiltrække det andet køn.
Mht. at træne - du kan træne alt det, du vil - loven om tyngdekraft gælder også for dig, og ja, du skal dø en dag. Dette blot lige FYI.
De danske kvinder hviler måske mere i sig selv end den gennemsnitlige amerikanske kvinde, der holder op med at arbejde, lige så snart den udkårne har placeret en stor "rock" på hendes finger - og som er sikret for livstid ved ægteskab, fordi hun kan rippe ham for alle værdier ved skilsmisse.
Det er mit indtryk - via studier, dokumentarudsendelser, artikler, herboende amerikanske venner, og da også litteratur og film, der afspejler det moderne samfund - at en amerikansk kvinde ser det som en succes at blive gift. Det er et mål i tilværelsen, som gerne skal nås - hvilket må være ret anstrengende for de mænd, de dater. Elsker hun mig - eller er hun bare så desperat, at hun leder efter the last piece of the puzzle????
Kunne det ikke være interessant at starte debatten, hvor den begynder? I mine øjne begynder den der, hvor vi begynder at definere, hvad en "rigtig" mand og en "rigtig" kvinde er! for hvem er det, der skal afgøre, hvad der er rigtigt?
Vi er jo allesammen forskellige - og derfor tror jeg ikke, at man kan debattere på grundlag af meget stramme definitioner, som ingen alligevel kan leve op til.
MIt billede af en "rigtig" kvinde er jo mit eget - det stemmer i øvrigt overens med hende, jeg er gift med. Men det betyder jo ikke, at kvinder, der ikke er som hende, er forkerte. De er bare anderledes end hende. Ligesom jeg meget nødig vil være definitionen på en "rigtig" mand (det er der så heller ingen, der har gjort mig til) - fordi jeg tror, at alle mænd har kvaliteter, der gør dem "rigtige" i deres eget og deres nærmestes univers. Det samme gælder kvinder.
Så måske skulle debatten i virkeligheden handle om, hvordan vi finder styrken og roen til at være os selv - så vi ikke skal jagte en masse idealer, der ikke har noget med vores egne, private virkeligheder at gøre???
Hvad siger I?