Sundhed som livsindhold

rated by 0 users
4 Svar | 2 Personer følger tråden

Ingen Rang
Indlæg 1
asdfasdf Posted: 04-08-2010 16:48

Hej!

Jeg er tilrettelægger på et nyt program på TV2, hvor vi gerne vil se nærmere på hvad der optager danskerne. Og en af de ting som optager danskerne rigtig meget lige fortiden er sundhed og ordentlig livsførelse.

Jeg vil gerne lave et program hvor jeg ser nærmere på sundhedsfikseringen i Danmark på godt og ondt. Så hvis nogen føler sig som sundhedsfikseret skal I være meget velkommen til at skrive til mig.

Mange gode hilsner

Mikkel

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Kan du ikke lægge ekstra vægt på "ondt" :) Synes sundhedsfanatismen er til at lukke op og prutte i. Fedtfattig mad til fedtfattige mennesker!

Men vil glæde mig til at se programmet hvis det bliver til noget.

Også gode hilsner herfra

The mind is everything. What you think, you become.

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 1.770

Hej Bredde

Jeg er helt på linie - det er som om at det for nogle er blevet MÅLET med livet at dyrke sig selv og være så "sunde" som muligt.   Og så har de det sq ikke engang sjovt imens :-)

Sundhed kan været et middel men ikke et mål i min verden.

Nå, mon ikke man skulle luske ud i køleskabet og nappe en bjergtop af den toblerone, der kom derind i går?   Det er jo SUNDT ... jeg mener MÆLK, nødder, (kakao)bønner ... hvad er der at pive over ... måske skulle jeg tage den hele??? For at blive endnu mere sund??? 

Jeg træner selv i fitnessdk og undrer mig gang på gang over en del af dem, der træner der .. de ser ghdt nok ikke alle sammen ud som om de nyder det .... ikke et smil, et grin - bare sammenbidte tænder og evig gloen i spejlet .

Lad os do for h.. få lov til at æde, drkke, ryge eller hygge os ihejl .... så kan de andre løbe, cykle eller svømme sig ihjel ... dø skal vi jo alle sammen ... og (i hvert fald mit) mål med livet er at ha det sjovt, mens jeg er her ..  ikke at kunne passe en størrelse 36 kiste !!

Mette

Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Hej Mette

Sådan skal det være - meget kan man mene om Thomas Blachman, men han sagde på et tidspunkt noget klogt: "Folk er blevet så bange for at dø at de er bange for at leve"  - jamen - er de så ikke mere eller mindre døde anyway?

Ja, lad os leve livet mens vi har det - og det skal fanme være SJOVT, ellers er der jo ingen idé i at være til! Livet er hårdt nok i forvejen. Grøn salat og cykelture kan man altid presse ind hist og pist, og min elskede dans i Fitnessworld osv. Men nydelse? Æd dog løs en gang i mellem... ellers skrumper sjælen ind i det lange løb. Og anti-rygning og fedme-fobi og hist op og kom herned...

Netop - ingen smiler i Fitnessworld - prøver også kun at gøre det jeg synes er sjovt - vil ikke falde i selvpineri fælden, med et ansigt så udslukt, at døden fra Lübeck ligefrem virker livsglad i sammenligning. Og når de så har nået målet, er de stadig ikke tilfredse med dem selv, da det i virkeligheden er det indre den er gal med... hvad ved jeg... vil også gå ud og fråde en vaffelis + sodavandsis fra fryseren :D

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Nej nej nej.. jeg glemmer aldrig i 2008 hvor jeg delte bolig med to canadiske piger under et feltarbejde i Afrika. Far out på landet, hvor der absolut kun fandtes det allermest nødvendige i det nærmeste minimarked. De der trunter var nærmest helt ude af flippen over at de ikke kunne få den "rigtige" ernæring i de (sølle) 6 uger de skulle være der "Ohh we don´t get our proteines!" Jeg sagde at det jo kun drejede sig om 6 uger, men de svarede at de var ret religiøse med deres kost. Ja tak, hvorfor H tager I så til en udørk i Afrika? Christ, mand. Det var 6 uger i helvede.

Hysteriet har spredt sig til hele den vestlige verden!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg) | RSS-feed
Aller Press A/S © 2008 - www.aller.dk