Kom med en slankekur???

rated by 0 users
13 Svar | 2 Personer følger tråden

Top 500 Bidragsyder
Indlæg 5
CindyPetersen Posted: 23-02-2010 13:08

Jeg har prøvet en masse forskellige ting, men syntes ikke der er noget der virker?? 

Derfor har jeg sat denne her ind, for så håber jeg på i har nogle forslag?! som i måske selv har prøvet, eller i kender nogen der har :) 

// Cindy. 

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

For mig er der kun én vej: Disciplin!

Vi ved det jo godt: En kost der primært består af grøntsager + proteiner, og nedsæt indtaget af kulhydrater kraftigt. I kombi med masser af motion - kredsløbs-træning til at begynde med, styrketræning er også godt for at opbygge muskelvæv der således forbrænder mere energi.

Men skal man af med kiloene, så er det altså i gang med løb, spinning - alt der får pulsen op! Og så sker der noget.. Fitness World viste sig at være løsningen for mig. Super billigt medlemsskab med masser af muligheder for fede holdtrænings aktiviteter.

Vh hilsen én der selv prøver at tabe sig og skal til dans senere i dag :)

The mind is everything. What you think, you become.

Top 500 Bidragsyder
Indlæg 5

ja, jeg er godt igang! skal selv til spinning om et par timer! men syntes bare det går for langsomt, så det ville ikke gøre noget hvis man kunne finde et produkt der kunne sætte et skub i forbrændingen, hvis du forstår :) 

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Ja det er problemet - det går for langsomt! Men det kan jo ikke nytte noget.

Tænk på hvor lang tid du var om at tage fedtet på, det tager TID at tabe sig. Tålmod. Synes også selv det går laaangsomt, vægten bliver VED at være på det samme tal dag efter dag trods mindre kage spisning og daglig træning. Men jeg forventer der sker et ryk lige pludselig hvis jeg fortsætter de gode vaner. Man må bare være vedholdende.

Tror ikke på alt det der pjat med pulver og kure og fis. Men ellers er der det der Allí eller hvad det hedder, som de reklamerer med på TV! Når du taber dig to kg. taber Alli det tredje for dig... Med andre ord: Kast i svælget med chips og dip, æd Allí, og du skider fedtet ud. Nå ja, hvis man virkelig er overvægtig skal det nok være en rigtig god hjælp...

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Men nyd for guds skyld noget chokolade i ny og næ uden dårlig samvittighed, det er så langt ude når folk ikke kan finde ud af at spise et stykke slik *christ* uhhh tror lige jeg skal et smut på tanken efter lidt bløde karameller og sorte lakrids ansigter :) Og dog.... *Gud, giv mig styrke*

Ingen Rang
Indlæg 3

Jeg har efter 1. januar brugt Nupo til at kickstarte min kur. Tabte mig hurtigt 4 kilo og har holdt det siden ved at tænke på at spise anderledes og motionere mere. Hvis jeg ikke gjorde det ville jeg nok hurtigt tage jiloene på igen. Jeg synes med andre ord Nupo er god som kickstarter, men over længere tid er man nød til at ændre sine kost og/eller motionsvaner... Desværre (-;

Top 50 Bidragsyder
Indlæg 75

Du skal sætte hårdt ind over for fødeindtaget - og da de fleste af os trøste/hyggespiser, er det der, du skal ind og se på dine vaner - generelt hele dit liv. Er der noget, du ikke er tilfreds med eller ked af, skal disse livsvilkår måske ændres først, før at du kan ændre din livsstil. Eller du skal i hvert fald have noget bedre at se frem til, for at du har motivationen til at ændre de dårlige vaner. Det kan være, at du keder dig på arbejdet og derfor går i slikautomaten eller at du har et utilfredsstillende sexliv og derfor spiser chokolade og tager 2. portion af aftensmaden.

At dyrke motion er jo meget fint, men det er mindre tidskrævende, hvis du kan slå to fluer med et smæk og fx cykle på arbejde. Med 37+ timers arbejdsuge, hvem har så tid til at sidde på diverse maskiner i et center? Plus at din vægt så fremadrettet vil være afhængig af den indsats, og hvem siger, at du altid vil have så meget fritid, som du vil bruge på motion?

Moderation er nøgleordet - og hvis du vil, kan du jo også dyrke fx yoga via en dvd hjemme i din stue.

Det er en bitch at skulle ud i et center blandt andre svedende mennesker, og derfor har jeg fundet nogle alternativer, der giver mig frihed. Og som ikke betyder, at jeg spilder en masse tid.

Derudover kan man gøre motion til noget hyggeligt - gør det måske til et vane at gå en god tur om aftenen efter aftensmaden - det er hyggeligt, og bor du i en smuk by, er det en skøn måde at se sin by på. Med lys bag vinduerne. Det er nok straks mere træls, hvis du bor i et parcelhuskvarter langt pokker i vold udenfor civilisationens vugge.

Det var mine erfaringer. Jeg tabte mig 12 kg. ved egentligt bare at cykle på arbejde og blive gladere for mit liv, så jeg ikke spiste helt så meget kage. Det var ikke en bevidst beslutning at tabe mig. På den anden side var det da heller ikke en bevidst beslutning at tage på. 

PS. Jeg spiser stadig slik og kage - det ville jeg aldrig undvære. Og jeg er en str. 36.

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Kredsløbsmaskiner og træning i maskiner i det hele taget er så rædsomt kedsommeligt, at jeg næsten ikke tror der findes nogen aktivitet der er mere kedelig end dét. Så er træning surt show. Det er ikke så underligt at de har monteret TV, musik og hvad ved jeg, i de fleste maskiner...  

Men holdaktiviteter er en helt anden sag - det gør jeg fordi jeg har lyst til at bruge tid på det, det er ren velvære og fed musik Music Det er slet ikke noget der bare skal overstås, det er aktiviteter jeg prioriterer og nyder :) Pilates er for skønt, danse holdene er for fede osv. - og så kan man være heldig at finde instruktører der både er søde og dygtige og virkelig forstår at motivere...

Big Up for holdtræning Yes

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 1.770

Hej

Jeg er helt enig - intet er mere kedeligt end maskintræning (for mig).  Jeg elsker til gengæld spinning ud over alle grænser  høj musik, ikke noget med kontakt til de andre, ingen tid til at glo på de andre, ikke noget med at tænke på dagen, chefen eller kæresten ... det er ren nydelse/ydelse ... og man restituerer superhurtigt og får ikke syre i musklerne, ikke ødelagte led af hoppen omrking.  SUPER træning.

Men man skal netop finde den type motion, sport, træning som man selv holder af ... ellers kan man ikke vedblive med det ....

MetteS (der har spinnet siden '95 - kun med 1½ års pause pga skulderskade)

Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Spinning er også fedt nok, det må være noget af det mest effektive fedtforbrænding. Jeg får dog en lidt følelsesløs "tissehøne" efter timen, og skal have investeret i bukser med fyld i rumpen + sko. Tror man kommer i super form - det der gør det til at holde ud, er netop den høje musik!

Top 10 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 1.770

Hej Breddegrad

Har altid kørt med cykelbukser - de koster 3-400 kr. i sportsbutikkerne, men min lokale Føjtex havde "hjerteforeningens" cykelbukser til 119 kr - superbilligt, OK kvalitet - men lidt herreagtige, både i form og størrelser, så gå en str. ned i forhold til hvad man ellers bruger.

Man kommer nemlig i superform, især hvis man kører med en instruktør, der ikke bare "klatrer op af Mt Everest", men også suser ned igen for fuld hammer - elsker farten !!!!

Spinning rules !

Der findes ingen retfærdighed i livet, så lad være med at bruge det som en sovepude for fremtiden - Livet er heller ikke retfærdigt - og vi får heller ikke alle den løn, vi fortjener ... og det er nogle af os ret glade for :-)

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 189

Du finder simpelthen gode sager i Føjtex? Jamen så kan det være jeg må afsted og lure dér. Min lokale Ghetto og Fuckta har i hvert fald ikke noget :)

Åuha... jeg har spist fastelavnsbolle med creme - jeg er lige ved at gå i dørken Ick! *hvornår lærer jeg det*

Jeg tager bare to dancefit timer i morgen så i stedet for én :)

Top 25 Bidragsyder
Indlæg 270

Motion og fedtfattig kost er vejen frem - bare man føler glæde ved begge dele. Ellers bliver det en sur pligt, og mange står af på halvvejen. Da jeg så "By på skrump" i TV, syntes jeg, det var så synd, at "skrumperne" skulle spise noget usandsynligt kedeligt mad, og også sulte under de strabadser, de blev udsat for! Selv om man er på skrump, skal man da have lov til at bevare madglæden - og spise når man er sulten. Man skal bare opdage, hvor godt sund og slankende mad kan smage, at den let kan overgå selv de mest fedende gourmetretter. Ikke mindst har kroppen det meget bedre efter måltidet.

De meget asketiske kure er en pine, som de færreste udholder i længden. Heldigvis findes der masser af muligheder for at finde opskrifter på retter, der er virkelig velsmagende og uden tilsætning af piskefløde, smør, fuldfede oste osv. Og fx kan frugt af topkvalitet efter min mening til enhver tid vinde over en hotdog, McDonald-burger eller chokoladebar som mellemmåltid.

Faktisk tror jeg, at man kan komme til at nyde at være på slankekur i en grad, hvor det ikke længere er en slankekur, men blevet en livsstil - hvor man af og til skal huske at snuppe en fastelavnsbolle eller en flødekage, for det smager nu også godtStick out tongue

Ingen Rang
Indlæg 2

hej cindy.

mine kursister har super gode resultater, ligesom jeg selv har tabt 40 kg.

tjek www.move-mb.dk

måske se vi :-)

Bedste hilsner

Mette

Side 1 ud af 1 (14 indlæg) | RSS-feed
Aller Press A/S © 2008 - www.aller.dk