vikar

rated by 0 users
13 Svar | 0 Personer følger tråden

Top 50 Bidragsyder
Indlæg 72
celina Posted: 16-03-2007 21:48
Hej

Jeg har endnu engang et spørgsmål, jeg er pædagog men mit spørgsmål er, hvis jeg bliver ansat som vikar skal jeg så have pædagog løn eller bare medhjælper løn???

Tak... og god weekend...

Celina
Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 265
celina:
Hej

Jeg har endnu engang et spørgsmål, jeg er pædagog men mit spørgsmål er, hvis jeg bliver ansat som vikar skal jeg så have pædagog løn eller bare medhjælper løn???

Tak... og god weekend...

Celina

Hej Celina.

Jeg vil da mene, at når du er uddannet pædagog, skal du have pædagog-løn. Dét ville da være mest logisk og retfærdigt. Prøv at spørge hos din fagforening.

Venlig hilsen

Kinna
Top 50 Bidragsyder
Indlæg 155
Hej

vis du er ansat som pædagogvikar, skal du have pædagogløn. Du må slet ikke arbejde som medhjælper, hvis du er uddannet pædagog.

vh Lin (pædagog)
Top 50 Bidragsyder
Indlæg 72
Hej Kinna & Lin

tak for jeres svar.

Jeg er netop blevet færdig som pædagog for små 3 uger siden og er i gang med at søge job, så samtidig har jeg i fredags fået noget vikar arbejde i en integreret institution for at tjene lidt penge imens jeg søger. De ved godt jeg netop er blevet pædagog men vi har ikke talt om lønnen. derfor blev jeg helt i tvivl....

Lin: hvis jeg må være så fræk at spørge hvad du tjener som pædagog? :)

God søndag

C.
Top 25 Bidragsyder
Indlæg 289
Hej Lin - hvorfor må man ikke arbejde som medhjælper hvis man er uddannet pædagog ???

Hvad kan en medhjælper kan som en pædagog ikke kan ?

Eller svarer det til, at jeg er uddannet i en butik - og så må jeg ikke arbejde på kontor ??

Eller, hvad mon jeg ikke forstår.

Venligst

AnneS
Top 50 Bidragsyder
Indlæg 155
Hej Anne

Det er omvendt: Hvad kan en pædagog som en medhjælper ikke kan...

En hel del, vil jeg mene, der er nemlig 3 1/2 års uddannelse til forskel.
Pædagogmedhj. er u-uddannet personale. Hos os primært unge der lige har afsluttet gymnasiet. Det kan ikke samlignes med to forskellige faggrupper, da den ene ikke er en faggruppe (medhj.)

Mht til løn: Jeg har 15 års ancenitet, så man kan ikke sammenligne lønnen.
Jeg mener at lønnen er omkring 17.000 kr. om måneden for en ny-uddannet, men prøv at gå ind på Bupls hjemmeside. Lønnen er ikke mindre, fordi man er vikar.

Vh Lin
Top 50 Bidragsyder
Indlæg 155
Nu bliver det en strid om ord...
PGU er en et-årig uddannelse, som selvfølgelig rangerer højere end u-uddannede. (Dem har jeg dog ikke mødt mange af, i mit arbejde. Men der er mange på seminariet, der først er PGUere) Dog er der stadig et stykke vej fra PGU til pædagog, ligesom der også er forskel på en s. og s hjælper og en s og s assistent.
Under alle omstrændigheder har en pædagog et udvidet ansvar ift brugere, der giver pligt til at yde en indsats, der ikke kan forlanges af de andre samarbejdspartnere. Dette pligt frafalder ikke, fordi en pæd. evt arbejder som medhjælper. Derfor kan en pæd ikke arbejde som en en person i sammen branche , men med et lavere uddannesesniveau, da hun atid har pligter der er forbundet med hendes pædagogtitel.

vh Lin
Top 50 Bidragsyder
Indlæg 155
Hej Bia

Nej, jeg ved ikke om PGU-udd er ændret i længde, siden sidst jeg talte med en PGUer ( Står for Pædagogisk Grunduddannelse, hvis nogen skulle læse med og ikke kende betegnelsen) men det er også længe siden.

Under alle omstændigheder har den et godt rygte, og er et meget fint springbræt hvis man vil være pædagog, men måske føler sig lidt for ung til ansvaret. Det kræver først og fremmest modenhed at være en god pædagog, og PGUen er, som jeg har hørt, ret stærk til at støtte op på netop dette punkt. Men også fagligt, er der noget at hente. Dog er det min fornemmelse at folk der har taget den, stopper i jobbet ret hurtigt. Enten for at lave noget helt andet, eller for at læse til pædagog.
Jeg vidste i øvrigt ikke at PGUen kunne bruges til at komme ind på videregående uddannelser (hvis jeg forstod dig ret) men hvorfor ikke, den er vel målrettet hele det sundhedspædagogiske felt. God fornøjelse til din datter.

vh Lin
Ingen Rang
Indlæg 1

Som pædagogvikar følger man altid pædagogernes overenskomst.

Det betyder at du for samme løn som en pædagog for i første løn periode.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg) | RSS-feed
Aller Press A/S © 2008 - www.aller.dk